Pagina's

maandag 1 januari 2018

Happy 2018!

Happy 2018!!!

Een heel gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dat 2018 maar een goed jaar voor jullie mag worden met veel licht, liefde en creativiteit. Bedankt voor jullie trouwe bezoekjes aan mijn blog, dat waardeer ik zeer!! Al merk ik dat er niet veel volgers bij komen (dat zal ook aan mezelf liggen, ik ben ook niet erg actief om nieuwe volgers te krijgen), het maakt mij niet uit zolang ik nog lol beleef aan het bloggen ga ik er lekker mee door. Er is ook wel een verschuiving geweest naar Facebook volgens mij maar daar voel ik (nog) niet veel voor. We zien wel hoe het gaat in 2018! Mijn eerste kaart in het nieuwe jaar is in ieder geval geboren (al is deze nog wel in 2017 gemaakt, gisteren om precies te zijn):

Gebruikt van Marianne Design:
Basic Shapes CR1390
Embossing folders DF3431, DF3430 en DF3439
Bloem en blad LR0156
Sneeuwvlokken CR1335
Letters CR1417
Cijfers 2018 CA3110



De kaart is opgebouwd uit lagen waar ik de cijfers tussen heb geplakt. Dat geeft een mooi drie dimensionaal effect. En heb je gezien dat ik de cijfers geembosd heb met DF3430, dat is eens wat anders dacht ik.

Nog een keer plat zodat je goed de embossing op de achtergrond kunt ziet.

Met deze kaart doe ik mee bij:
Marianne Design Challenge: geheel witte kaart
Marianne Design Krea Divas: alles geht, option Weihnachtszeit
Knutsels en Kadootjes: Nieuw
De Egel: Oud en Nieuw
Creative Sketchy Girls: Kerstmis/Nieuwjaar
The sketchy challenges: Christmas

Mogen er nog maar vele volgen! Donderdag ga ik weer aan het werk en dan pakken we zo langzamerhand het ritme weer op. Ook wel weer lekker na al die dagen vol oliebollen en appelflappen, haha! Lieve groetjes Ela

zaterdag 30 december 2017

New Home

Hallo dames,

Fijne kerstdagen gehad? Wij wel, niet te spannend, lekker rustig. En nu al weer op naar Oud&Nieuw!
Op het Marianne Design Inspiratieblog loopt een gave challenge, Mega Maxi Diecut Competition. Deze kaart heb ik gemaakt voor mijn collega die een nieuw huis heeft gekocht met zo veel mogelijk mallen van MD:


De bedoeling was zoveel mogelijk mallen te gebruiken op je kaart. Nu dacht ik dat dat het makkelijkst is met een drieluik en aangezien ik toch een kaart wilde maken voor een collega die een huis heeft gekocht, kwam ik op deze. De dierenvrienden van Eline wilden graag helpen, als dat maar goed gaat...moet je kikker zien op de fiets en aap die denkt dat het een vliegende bezem is...

De vorm heb ik overgetrokken van een MDF die ik ooit bij Action heb gekocht. Het DP is Country Home PK9099. En verder heb ik gebruikt:

Collectables: Ooievaar COL1381, tuingereedschap COL1346, bloempot COL1345, kikker COL1352, kuiken COL1429, aap COL1399, hekje COL1423, hartje (als raam) COL1306, cijfer 8 COL1405, ballon als vijvertje COL1378.

Creatables: bezem LR0433, fiets LR0394, vlinder LR0357, Ronde mal en bloem LR0388, klimop, boom en vogel LR0206, zonnebloem LR0361, duingras LR0360, krokus LR0400, roos LR0295, ligstoel LR0423, gereedschap LR0288, vlaggetjes LR0329, kersttakje LR0437.

Craftables: ronde mal (groen) CR1201, basic shape CR1375 (vierkante raampjes), houten plank CR1348, gaas CR1401, alfabet CR1417, ster CR1421, mais CR1420, blaadjes aan de boom CR1336, vissen CR1364, eitjes CR1399, sterren (achter de ramen) CR1294.

Deze stuur ik naar:
Knutsels en Kadootjes: Nieuw
Marianne Design Krea Divas: alles geht, option Weihnachtszeit
De Egel: Nieuwe woning

Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en tot 1 januari 2018! Fijne avond verder, Ela

zondag 24 december 2017

Kerst!

Hallo dames,

Het is Kerstavond! Het begin van de feestdagen. Ik wens jullie allemaal heel fijne en gezellige Kerstdagen toe!

Jullie zien dat ik ook lekker bezig ben geweest om het gezellig in huis te maken met kerststukjes. Dat vind ik altijd erg leuk om te doen. Het kaartje had ik nog niet laten zien. Alle materialen van Marianne Design: Knipvel: EWK1253, Ster: CR1421 (een van mijn laatse favorietjes omdat ie zo vaak te gebruiken is en niet alleen met Kerst),Veertjes: CR1412, DP: Winter Dream PK9150, Sneeuwpapier: MD, Tekst: Karin Joan KJ1717. Het kaartmodel is een oud roze mal (plastic) van MD. Met gesso 'sneeuw' effecten gemaakt en sneeuwvlokjes met de Cristal Drops van Nuvo. Het lint heb ik al heel lang en past perfect bij het dp.

Deze stuur ik naar:
Wij gaan genieten van lekker eten en gezelligheid de komende dagen en misschien zoek ik  mijn hobbykamer ook nog op. Ben met een heel leuk projectje bezig voor de challenge op het MD inspiratieblog...En verder hoef ik pas 4 januari weer aan werk te denken dus heerlijk de tijd aan onszelf. Geniet van de komende dagen en tot later! Groetjes, Ela

zondag 17 december 2017

Family and Friends DT

Kadootje van de sneeuwpoppen, die gaan vast op bezoek bij familie of vrienden. Dat is de nieuwe challenge bij Crafty Friends die gisteren is begonnen. Ik had een andere datum in mijn hoofd voor mijn bijdrage. Zie ik ineens de kaartjes voor challenge 73 voorbij komen, whaaa! Nou ja, een dag later, het is ook best druk zo aan het eind van het jaar en ik was ook nog eens creatief in huis. Maar goed, dit is dus mijn bijdrage:




Onze sponsor deze challenge:

Link to Web Store -http://www.pinkgemdesigns.com/catalog/
Link to Challenge Blog -http://pinkgemchallengeblog.blogspot.co.uk/ 
Link to Facebook Page - https://www.facebook.com/pinkgemdesigns/

Prize - One lucky winner will receive 2 "SINGLE" digi stamps of their choice (NO sets or personalised watermarks or sentiments) from Pink Gem's on-line store.

Deze kaart stuur ik naar:
Pink Gem challenge/anything-christmas-goes
Addictedtostamps and more/-make-your-mark
addicted-to-stamps-challenge/seasons greetings
webshop-anmacreatief/-75-alles mag
hobbyvision/challenge-68-winter
thesketchychallenges/Christmas

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tot snel, groetjes Ela

dinsdag 12 december 2017

Wintervogels

Hallo allemaal,

Een enorme kerstboom staat te stralen in huis en nog mooier nu het buiten zo mooi wit is.

Het was wel een uitdaging als je de weg op moest. Zondag moest ik helaas de deur nog uit omdat ik mijn zoon moest ophalen. Hij was met de supportersbus mee naar Sparta-Vitesse. Leuk voor de eerste keer met een vriend naar een uitwedstrijd van Vitesse. Die hebben ze niet gezien, nog net de stadionlampen van Sparta voordat ze rechtsomkeer maakten. 6 Uur voor niks in de bus gezeten met dat weer. En gisteren weer een uitdaging met de fiets naar het werk. Ik wilde er zeker van zijn dat ik in ieder geval weer thuis kon komen, de bussen/treinen waren zondag ook al uitgevallen. Tussen de middag uit voorzorg naar huis gegaan om de rest van de dag thuis te werken. Dat is dan wel fijn dat dat kan. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en zijn we veilig thuisgekomen.

Dat vind ik het het enige nadeel van dit weer, als je 'verplicht' de deur uit moet met deze gladheid, voor de rest is het echt 'Winter Wonderland' buiten...prachtig en dat is toch ook genieten!

 
Voor deze kaart heb ik weer een mooie digi van Dora gebruikt. Ik vind het mooi matchen met de grijs en zwart tinten. Het DP is van CraftEmotions en de rest is van Marianne Design.
 
Het was weer een feest deze digi in te kleuren! Neem ook een kijkje op Dora Knutselhoekje voor de andere uitwerkingen van het Team en daar zijn de digi's ook te koop.
 
 
Geniet ook nog een beetje van het witte landschap, het is zo weer voorbij! Groetjes Ela
 
 


vrijdag 8 december 2017

Kerstlabel

De Sint en zijn Pieten zijn weer naar warmere oorden en hier staat de kerstboom te lonken om een plekje in huis te krijgen. Dit weekend wil ik 'm op gaan zetten. En er ligt hier sneeuw! Ook weer leuk hoor, gezellig!

Nog even en de kerstkaarten moeten al de deur uit, maar ik maak er nog een paar. Zijn jullie al klaar? Ach, wat is klaar, ze kunnen ook al voor volgend jaar zijn, hihi! Ik blijf een beetje in het witte, deze keer met ijsblauwe accenten. Deze leuke mal CR1423 heb ik gewonnen heb Marianne Design Kreadivas. Ik heb er voor gekozen de flapjes om te vouwen en heb ze daarna vastgeplakt. Ik heb de embossingfolder DF3439 weer gebruikt en het mooie DP Winter Dream PK9150. De vorm is van Dutch Doobadoo en die heb ik onderaan afgesneden zodat het een labelvorm krijgt. Verder een afbeelding van knipvel EWK1253, sneeuwvlokken/ijskristallen CR1335, bloem LR0156 en takjes LR0437. De tekst is een deel van het liedje van stempel CS0946.


Deze kaart doet mee bij:

Wat vinden jullie van deze 'witte' kerstkaart? Tot snel maar weer! Groetjes Ela




zondag 3 december 2017

Witte Kerst

Hallo dames,
 
Wat leuk dat je weer een kijkje komt nemen op mijn blog! Nog een witte kerstkaart, krijg zowaar de smaak te pakken! Deze keer een schuifkaart...

Er zitten verschillende tinten wit in de kaart maar helaas niet goed te zien op de foto.
 

Gebruikte materialen van Marianne Design:
Embossingfolder DF3430
Arreslee LR0178
Kerststerren ??
Sneeuwvlokken CR1335
Kerstboom LR0379
Stempels CS0949
kerstbelletjes
Met deze kaart doe ik mee bij:
Marianne design Krea divas: sneeuwsterren
De Egel: Bingo: bellen, kerstboom, ster
Hobbyvision: Winter

De kerstbelletjes aan de arreslee maken het helemaal af toch? Lees jullie reactie weer graag, fijne avond nog! Groetjes Ela